söndag 21 oktober 2012

Cookie Pops

Förra helgen testade jag cookie pops för första gången (alla pratar ju om dem!) Använde mig av oreo kex och doppade dem i marabou mjölkchoklad och mums vad gott det blev :) för att få lite extra smak satte jag 1msk kaffelikör men tycker det kunde ha varit ännu mer.

Cookie Pops

1pkt oreo kex
100g färskost (normal eller med smak)
100g valfri choklad (jag använde marabous mjölkchoklad)

(om du vill använda likör minska färskosten till 80g och lägg till 1-2msk valfri likör, jag använde kahlua)

Krossa kexen och blanda med färskosten, du kan även slänga allt ihop i en mixer som jag gjorde, lätt som en plätt!
Gör små bollar av smeten och låt dem kalna av i kylen ca 0,5-1timma.
Smält chokladen och doppa cookiebollarna i chokladen så att de täcks helt. Du kan dekorera med choklad eller med strössel.
Sätt färdiga cookie popsen i kylen för att stelna. Om du har bråttom ställ dem i frysen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar