söndag 2 juni 2013

Påsk

Påsken firade vi med min sambos familj. Sammanlagt i familjen har i fem hundar, vår corgi, en border collie och tre chihuahuor. Att förvandla våra hundar till små söta marsipanfigurer var något jag tänkt på länge och då tårtan till påsken skulle vara gul och alla (utom en) hundarna är röda så tyckte jag det skulle passa perfekt!

Bäst lyckades jag med söta border collien Kira, lyckades fånga hennes energi i figuren :) Våran egen lillis gjorde jag två varianter av för att jag inte var nöjd med den första. Alla kände igen sina vovvar och marsipan Kira fick åka hem med matte (sambos syster) som dekoration haha :)

Smaken då? Ja det blev en tårta med browniebotten, vitchokladmousse, mangomelba och passionmousse. Gjorde första tre lagren i en mindre form och sedan bytte jag till en större form så den härliga gula passionmoussen täckte över hela tårtan, så insidan blev en överraskning! :) Passionmoussen är ett recept vi kommit på tillsammans med min syster och den är supergod! Den syrliga passionen passar himla bra till den söta vitchokladmoussen, en himmelsk kombination! Recepten sätter jag tyvärr inte hit då de är hemliga.

våran buse är den långa korven andra från höger

Vitchoklad&passionmousse tårta och mitt vackra tårtfat jag fick till födelsedagen


insidan av tårtan mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar