söndag 2 juni 2013

Födelsedagstårta och present

Denna tårtan gick till sambos mamma som fyllde år i april. Jag fick fria händer, jag vet att hon älskar marängbotten speciellt med nötter och fräscha smaker.
Så det blev en tårta med mandelmarängbottnar penslade med chokladganache, en god mascarponemousse, färsk mango, passion och hallon, en väldigt fräsch och god tårta!




Min sambo som säkert flesta av killarna är inte så bra på att komma på presenter till kvinnor så då fick jag komma på med födelsedagspresent. Råkade se ett jätte vackert kakfat på halens med rosor något som jag visste skulle passa henne perfekt. Men det är väl lite tråkigt att ge bara ett fat? Så jag beslöt mig att fylla den med hembakade godsaker! Jag bakade kolasnittar, chokladsnittar, banan&valnötsmuffins och citronrutor, var en personlig och uppskattad gåva :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar