torsdag 20 september 2012

Macarons

Förra veckan var det marknad vid sergels torg. Där serverades mat över hela världen. Jag gick varje dag igenom marknaden när jag gick till och från jobbet, varje dag såg jag de små söta macaronsen hos en av försäljarna så jag bara måste testa!
Macarons är väldigt poppis just nu och jag hade aldrig smakat sådanna förut (shame on me) .. Jag köpte sex stycken med smakerna kaffe, passion, vanilj, hallon, bär och citron.
Mina favoriter var kaffe, hallon och citron. De verkligen smakade det de skulle och macarons skalet var krispig ovanpå och seg innuti så som det skall vara! Passion macaronsen var en besvikelse, smakade inte alls passion!

Men allt som allt var de goda och söta små bakverk. Nästa steg, testa baka sådanna själv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar