fredag 14 september 2012

Lördags dessert

Ett par veckor sedan ville jag göra något riktigt gott till dessert för mig och min sambo. Min sambo är en riktig vitchoklad älskare så tänkte på vitchokladmousse...så såg jag gallianoflaskan, men oh vitchokladmousse smaksatt med galliano. Och vad passar till det? jo bär, i dessa fall valde jag blåbär :)

Gjorde en digestivekex botten, kokade ihop egen blåbärssylt som jag hällde över bottnet. På med härliga moussen och toppa med färska blåbär, mums! Desserten var jätte god, gallianon gav extra smaken av vanilj samt lite kryddstarkt smak :) Nästa test..en tårta med vitchoklad & gallianomousse!








4 kommentarer:

  1. jeejee kai sä alat sit laittaa kunnon reseptit ja ohjeet tänne? Että voin pölliä ne x)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se riippuu kuinka hyviä ohjeet on, jos ne on konditoria ainesta niin en tod julkase :D

      Radera
    2. mikset muka? etkö halua jakaa hyviä reseptejä :D

      Radera
    3. En jos haluan käyttää niitä omassa konditoriassa, salaisia reseptejä, ei kaikkea kannata jakaa! :D

      Radera